• Şer Çiçekleri

Şer Çiçekleri

  • 150,00 TL
  • 105,00 TL


  • Stok Durumu: Stokta var
  • 24 Saatte Kargoda

Baudelaire’in Şer Çiçekleri, şiir evreninde neredeyse kutsal bir kitap görünümündedir. Şer Çiçekleri’nden esinlenmeyen bir şair neredeyse yok gibidir. Arthur Rimbaud, Stéphane Mallarmé, Paul Valéry ve daha niceleri ruhsal besinlerini bu kitapta bulmuşlardır. Şiirlerdeki benzersiz anlatım, duyarlılık, betimlemeler, biçim ve ahenk ve içerikteki zenginlik birçok şairde derin bir etki ve bağlılık yaratır, öyle ki bu zincire sıkıca tutunurlar. “Yeni bir ürperiş yarattınız” diyor Victor Hugo, Fransız şiirinin prensine hitap ederken… Rimbaud, Baudelaire’i bir “kâhin” olarak görüyordu. Valéry ise haklı olarak Baudelaire’in şiirlerini ne tarihsel şiirlere ne efsanelere ne de felsefi öykülere benzetecektir. Hayır! Şer Çiçekleri’nde yalnızca şiir vardır, şiirin saf özü bulunmaktadır. Baudelaire’de modern yaşamın bütün çizgi ve renkleri ortaya çıkar: Can sıkıntısı, bekleyiş, korku ve kaygılar, içgüdüler, aşk ve günah, kötülük ve masumiyet, mitoloji ve hayvanlar, çocuk ve kadınlar, hep birlikte eşsiz bir söyleyişin içerisinde bulurlar kendilerini. Tüm varlıklar şair tarafından kendilerine sunulan görevi eksiksiz yerine getirirler: Konuşurlar, ürperirler, severler ve en çok da acı çekerler.


  • Yazar: Charles Baudelaire
  • Kitabın Başlığı: Şer Çiçekleri
  • Fransızca Özgün Metin: Les Fleurs du Mal
  • Çeviren: Pınar Aka [Fransızca]
  • Yayına Hazırlayanlar: Taşkın Takış - Ufuk Coşkun
  • Kapak Tasarımı: Harun Ak
  • Dizi Bilgisi: Doğu Batı Yayınları - 383; Edebiyat Dizisi - 86
  • Basım Bilgileri: 1. Basım: Mart 2023
  • Sayfa Sayısı: 211
  • ISBN: 978-625-8123-39-5
  • Boyutları: 13,5 x 21
  • Kapak Resmi: Carlos Schwabe, "Les Fleurs du Mal" için illüstrasyon.

Au Lecteur
Okur’a

Bénédiction
Hayır Duası

Le Soleil
Güneş

Élévation
Yükselme

Correspondances
Uygunluklar

L’Ennemi
Düşman

Le Guignon
Talihsizlik

La Vie antérieure
Önceki Hayat

Bohémiens en Voyage
Yolculuk Eden Çingeneler

L’Homme et la Mer
İnsan ve Deniz

La Beauté
Güzellik

Parfum exotique
Egzotik Râyiha

Je t’adore à l’égal de la voûte nocturne
Gece seması kadar sana meftûnum

Tu mettrais l’univers entier dans ta ruelle
Kâinatın tamamını önüne serersin

Sed non satiate
Sed non satiata

Avec ses vêtements ondoyants et nacrés
Kadının, dalgalanan sedef giysileriyle

De profundis clamavi
De profundis clamavi

Le Léthé
Lethe

Remords posthume
Kabir Azabı

Le Chat
Kedi

Le Balcon
Balkon

Je te donne ces vers afin que si mon nom
Sana bu şiirleri veriyorum ki

Que diras-tu ce soir, pauvre âme solitaire
Bu akşam ne diyeceksin, zavallı yalnız ruh?

Le Flambeau vivant
Canlı Meşale

Réversibilité
Tersyüz Edilebilirlik

L’Aube spirituelle
Manevi Seher

Harmonie du Soir
Akşamın Ahengi

Le Flacon
Şişe

Le Poison
Zehir

Ciel Brouillé
Puslu Sema

L’invitation au voyage
Yolculuğa Davet

L’Irréparable
Onarılamaz

Causerie
Sohbet

L’héautontimorouménos
Kendinin Celladı

À une Dame créole
Sömürgeli Bir Hanıma

Mœsta et errabunda
Moesta ve errabunda

Les Chats
Kediler

Les Hiboux
Baykuşlar

La cloche fêlée
Çatlamış Çan

Spleen (Pluviôse, irrité…)
Melâl (Yağmurlu, ah sanki)

Spleen (J’ai plus de souvenirs…)
Melâl (Sanki bin yıl yaşadım…)

Spleen (Je suis comme le roi…)
Melâl (Yağmurlu bir ülkenin…)

Spleen (Quand le ciel bas et lourd…)
Melâl (Basık, ağır gök…)

Brumes et pluies
Sisler ve Yağmurlar

La servante au grand cœur dont vous étiez jalousie
Kıskandığınız koca yürekli hizmetkâr

Je n’ai pas oublié, voisine de la ville
Hiç unutmadım, şehrin komşusu

Le mort joyeux
Neşeli Ölü

Sépulture
Mezar

Tristesses de la lune
Ayın Kederleri

La musique
Müzik

La pipe
Pipo

La Fontaine de Sang
Kan Çeşmesi

Allégorie
Alegori

La Mort des Amants
Âşıkların Ölümü

La Mort des Pauvres
Yoksulların Ölümü

Mort des Artistes
Sanatçıların Ölümü

Un Fantôme
Bir Hayalet

     Les ténèbres
     Karanlıklar

     Le parfum
     Râyiha

     Le cadre
     Çerçeve

     Le portrait
     Portre

Semper eadem
Semper eadem

Chant d’automne
Sonbahar Şarkısı

Sonnet d’automne
Sonbahar Sonesi

Obsession
Saplantı

Le goût du néant
Hiçliğin Tadı

L’horloge
Çalar Saat

Les aveugles
Körler

À une passante
Geçen Kadına

Madrigal triste
Hüzünlü Beste

Le coucher du soleil romantique
Romantik Gün Batımı

Recueillement
İçe Kapanış

L’Albatros
Albatros

Le voyage
Yolculuk

La voix
Ses

Projet d’épilogue
Sonsöz Tasarısı

Charles Baudelaire

9 Nisan 1821’de Paris’te doğdu. Ressam Joseph-François Baudelaire’in oğludur. 1827’de babası ölünce, annesi (sonradan general olan) Aupick adında bir subay ile evlendi. Baudelaire üvey babasıyla hiçbir zaman yakınlık kuramadı. Mutsuz bir çocukluk geçirdi. 1839 yılında disiplinsizlik yüzünden okuldan atıldı. Bohem bir hayatın içine daldı. Yirmi yaşında Hindistan’a gitmek üzere yola çıktı, bu yolculuktan şiirlerini dolduran birtakım hayaller ve alışılmamış ülkelere özlem duyarak 1842’de Fransa’ya döndü. Jeanne Duval ile tanıştı, oldukça fırtınalı geçen bu ilişki, şairin bütün hayatı boyunca sürdü. Aşırı para harcaması yüzünden çevresi tarafından vesayet altına alındı, baba mirasını tutumlu kullanmak zorundaydı. 1845’ten sonra resim sergileri üstüne yeni ve derin bir estetik anlayışı ile yazılar yazmaya başladı. Bu sanat yazıları Curiosités esthétiques (Estetik Meraklar) başlığı altında toplandı. Sanatsal yaklaşımında Eugène Delacroix ve Constantin Guys isimleri belirleyici olmuştur. 1869’da L’Art romantique (Romantik Sanat) adı altında toplanan sanat ve edebiyat yazıları ayrı bir önem taşır. Edgar Allan Poe’nun eserlerini eşsiz bir çeviriyle Fransızcaya kazandırdı. Ama ona dünya edebiyatında haklı ününü kazandıran1857’de yayımladığı Les Fleurs du Mal adlı eseridir. ­Charles Baudelaire yaşamının sonlarına doğru iki yıl kaldığı Belçika’dan dönüşte felç geçirerek 31 Ağustos 1967’de yaşamını yitirdi.

Baudelaire çağının sanat anlayışını aşarak Parnasçıların ötesinde sembolistleri müjdeledi. Baudelaire’in son derece özgün nesir şiir tarzı; Verlaine, Rimbaud ve Mallarmé gibi kendinden sonraki dönem sanatçılarını oldukça etkiledi. O her şeyden önce, çağımız insanının içinde yaşadığı “Spleen”i (Melâl/İç Sıkıntısı) “Paradis Artificiels”i (Yapay Cennetler) ve sonsuzluk peşinde koşan Tanrısız insanın sefaletini dile getiren bir şairdir. Victor Hugo onun için “Fransız şiirine yeni bir heyecan getirmiştir” der. Baudelaire’in şiirlerinde tasvirler şaşılacak derecede zengin, uyumlu, yoğun ve marazî ögeler taşır. Yaşamda ender görülen şeyleri son derece güçlü bir gerçeklikle şiirine kazandırmıştır.

Pınar Aka

Ankara’da doğdu. Tevfik Fikret Lisesi’ni ve Boğaziçi Üniversitesi Kimya Bölümünü bitirdikten sonra Bilkent Üniversitesi’nden Türk Edebiyatı dalında Yüksek Lisans derecesini, Paris XII Üniversitesi’nden de doktora derecesini aldı. İlk öykü kitabı Aynalara Yolculuk ve ikinci öykü kitabı Yarım Gül ve ilk şiir kitabı Şairin İkizi’dir. Tenhâlar Teni ile 2016 Oğuz Tansel Şiir Ödülü’nü kazandı. Ses, Anlam ve Mazi isimli Yahya Kemâl üzerine hazırladığı kitap İletişim Yayınları tarafından 2021 yılında yayımlandı. Bu kitabıyla 2022 Mehmet H. Doğan Ödülü’nü kazandı. Öyküleri, yazıları ve söyleşileri Milliyet Sanat, Gösteri, Edebiyat ve Eleştiri, Littera, Frankofoni, Yasak Meyve, Doğu Batı, Kitap-lık, Virgül, Genç Sanat, Turnalar ve Hayâl dergilerinde yayımlandı.