Boşluk, Aşırılık ve Keyfîlik
- 210,00 TL
-
147,00 TL
- Stok Durumu: Stokta var
- 24 Saatte Kargoda
Boşluklar, toplumsal, siyasal veya kültürel alanlarda çok farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Yeni ve daha özgür yaşamlar için açık alanlar olarak boşluklar keyfî şekillerde doldurulduğunda çeşitli aşırılık biçimlerine neden olabilir. Boşlukları dolduran kişi, topluluk ya da kurumlar, belirli bir akıl, yapısal zorunluluk, etik sorumluluk veya sınıfsal kimlikten uzak davrandığında türlü adaletsizliklere neden olabilirler. Bu durumda belli bir zümrenin keyfîliği başka keyif biçimlerini yok eder; aşırılık, topluma, siyasete, hayata egemen olmaya başlar. Koşulsuzca serbest, başıboş yaşayanların yanında aşırılıklara, şiddete, baskılara maruz kalanlar ortaya çıkar. Boşlukların fazla ya da eksik doldurulması, eşit biçimde paylaşılmaması, her alanda azgelişmişlik biçimlerine sebep olur.
Özgür Taburoğlu bu çalışmasında, boşlukları doldurmaya dönük keyif biçimlerini toplumsal, siyasal veya kültürel yapıların esası gibi ele alıyor. Bu yapıların sağlamlığı ve adil olması da mevcut boşlukların nasıl ve nelerle doldurulduğuyla ilgilidir. Taburoğlu, boşluk, keyfîlik ve aşırılık görüngülerini bağlantılı şekilde tarif ederken, tarih, felsefe, siyaset, toplumbilim ve kültür kuramları içerisinde yolunu kaybetmeden ilerliyor. Machiavelli, Hobbes, Durkheim, Weber, Gökalp, Schmitt, Lukács, Tanpınar, Lacan, Küçükömer, Foucault, İnalcık, Mardin, Kıray, Agamben, Butler, Žižek gibi birçok farklı düşünür ve yazarı bir arada okumaya çalışıyor.
- Yazar: Özgür Taburoğlu
- Kitabın Başlığı: Boşluk, Aşırılık ve Keyfilik
- Yayına Hazırlayan: Ufuk Coşkun
- Kapak Tasarımı: Mr. Z & Z
- Dizi Bilgisi: Doğu Batı Yayınları - 139; Sosyoloji Dizisi - 27
- Basım Bilgileri: 2. Basım, Ekim 2021 / 1. Basım, Mart 2016
- Sayfa Sayısı: 319
- ISBN: 978-605-5063-81-8
- Kapak Resmi: “Miao Albümü’nden bir enstantane” (Qian miao tu), 19. yüzyıl. Avustralya Ulusal Kütüphanesi Arşivi.
- Boyutları: 13,5 x 21
Giriş
TOPLUM
Keyfî Bireyler, Yapılaşmış Toplumlar
Gevşek ve Sıkı Kaynaşma
Görüngü Olarak
Birey
Suç ve Keyfîlik
Toplumsal Yoğunluk
ve Kaynaşma
Postyapı, Anomie ve Patafizik
Toplumsal Yapı
Mümkün müdür?
Patafizik: Yapıdaki
Keyfîlik
Toplumbilimcinin Dramı: Toplumsal Yapı Araştırmalarında Keyfîlik
Boşlukları Kapayan
Tampon Kurumlar
Birey Olarak
Toplum
Max Weber’de Keyfîliğe Karşı Ussallık
Meslekî
Sorumlulukların Dinsel Biçimi
Kitlesel ve Bireysel Disiplinler Nasıl Yaratılırlar?
Keyfî Bilgi ve
Yasalar
Toplumsal Bütünlük
ve Kişisel Gelişim
Toplumsal Vicdandan Feyz Almak: Ziya Gökalp
Zümre ve Toplum
Vicdanları
Karışım ve Bileşim
SİYASET
Doğa Durumu ve “Kişisel Keyfîlik”: Thomas Hobbes
“Ejderha” ile
Sözleşmek
İstisna ve Karizma: Schmitt ve Weber
Karizma ve Bürokrasi
Karar ve Egemenlik
Boşluklara Karşı Biyosiyaset: Giorgio Agamben
Toplumsal Bedenler
Antropolojik
Makine
Biyosiyasal Ara
Yer
Siyasal Aşırılıklar: “Araçsal” ve “Güçlü” Devlet Gelenekleri
Osmanlı’dan Kalan
“Tuhaf” Siyasal
Tavırlar
Siyasal Aşırılıklara
Karşı Darbeler
Özgürlük ve
Serbestlik
Keyfî Şiddet: Devlet ve Topluma Ait Hukuksuz Eylemler
Ferdî ve Keyfî Şiddet:
Lettres de Cachet
Toplu Halde Keyfî Şiddet:
Linç
Yönetsel Boşluklar
ve Yolsuzluklar
FELSEFE
Doğu ve Batı’da Boşluk Kavramı
Doğu
Batı
Boşluk Korkusu
Žižek’te Boşluk, Keyif ve Semptom
Keyif
Semptomları Okumak
Yapıdaki Aşırılık
Birey ve Toplumu “Bağdaşık” Kılmak: Lukács’ın Estetik Kuramı
Mimetik Olanı
Korumak
Dünya Yaratmak
Türsel Olanı Dile
Getirmek
Estetik Keyfîliğe
Karşı “Bağdaşık Ortam”
Queer Kuramı: Yapılaşmamış Kimlikler, Keyfî Cinsiyetler
Boşluk, Maske ve
Melankoli
Cinsiyet ve Beden
Politikaları
Semiyotik ve Dişil
Yazı
TARİH
VE KÜLTÜR
Efkâr-ı Umumiye’nin İnşası: Tanpınar
Merkez
ve Çevre Arasında Boşluklar: Şerif Mardin
Kurucu ve Koruyucu
Boşluklar
Bürokrasi ve
Patronaj Ağları
“Havada Asılı Duran Devlet”: İdris Küçükömer
Kültürel ve Tarihsel Boşluklar: Ülgener
Kavramsal Boşluklar
Tarihsel Boşluklar
Kültür Tarihi Çalışmalarında Zorluklar ve Olanaklar
Eğitim ve Eğlence
Kayıtsızlık
Ruhsal ve Bedensel Keyfîlikleri Önlemek
Adabımuaşeret
Beden Terbiyesi
Kıraç Bir Araziyi Doldurmak: Ankara
Sonuç: İşareti Anlamına Bağlamak
Kaynakça
Dizin
Özgür Taburoğlu
1973 doğumlu. Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdi. Hacettepe Üniversitesi’nde
sosyoloji doktorasını tamamladı.
Ankara’da mühendis olarak çalışıyor. Yayımlanan çalışmaları:
− Dünyevi
ve Kutsal: Modernlerin Maneviyat Arayışları (Metis, 2008)
− Kent
Efsaneleri: Zamanımızın Batıl İnançları ve Takıntıları (Doğu
Batı, 2011)
− Resim,
Söz ve Yazı: İmge Yaratmanın ve Bozmanın Yolları (Doğu
Batı, 2013)
− Boşluk, Aşırılık ve Keyfilik (Doğu Batı,
2016)
− Nazar:
Başkası Nasıl Görür (Doğu Batı,
2017)
− Tanpınar Sözlüğü: Şahsi Bir Masalın Simgeleri (Doğu Batı,
2019)
− Vicdan:
Kendi Olma Biçimleri (Doğu Batı, 2019)
− Yavaşlık Felsefesi: Khôra, Tao ve
Aralıklar (Doğu Batı,
2020)
− Alışveriş Merkezinde Yaşayan Adam (DeliDolu, 2020, kurmaca)
− Varlık İzleri: Işık ve Ses - Heidegger’de
Temel Kavramlar (Fol, 2022)
− Anlatı Desenleri 1 / Oğuz Atay ‒ Yazı Eylemi ve Oyun (Doğu Batı, 2022)
− Anlatı Desenleri 2 / Samuel
Beckett ‒ Varlığa Eşlik Eden Kahramanlar (Doğu Batı,
2022)
− Anlatı Desenleri 3 / Bilge Karasu ‒ Dirim Belirtileri: Işık, Zemin, Hayvan (Doğu
Batı, 2022)
− Anlatı Desenleri 4 /
Leylâ Erbil ‒ Bilinç Akışında Kesintiler (Doğu Batı,
2022)
− Anlatı Desenleri 5 / Marcel Proust ‒ Geniş Zamanın İzinde: Alışkanlık, Arzu ve Unutkanlık (Doğu Batı, 2022)