Sanat Felsefesi
- 230,00 TL
-
161,00 TL
- Stok Durumu: Stokta var
- 24 Saatte Kargoda
"Evren Tanrıda mutlak sanat eseri olarak ve ebedi güzellikte kurulmuştur. Benzer şekilde kendilerinde ya da Tanrıda oldukları haliyle tüm şeyler, mutlak olarak hakiki oldukları gibi, mutlak olarak güzeldir. — Schelling
- Yazar: Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling
- Kitabın Başlığı: Sanat Felsefesi
- Orijinal Başlık: Philosophie der Kunst
- Çeviren:Merve Ertene, Serhat Arslan [Almanca]
- Yayına Hazırlayan: Ufuk Coşkun
- Kapak Tasarımı: Harun Ak
- Dizi Bilgisi: Doğu Batı Yayınları - 200; Felsefe Dizisi - 60
- Basım Bilgileri: 3. Basım / Mart 2024 [1. Basım / Aralık 2017]
- Sayfa Sayısı: 443
- ISBN: 978-605-2133-07-1
- Kapak Resmi: Homeros’un Tanrılaştırılması, Jean-Auguste-Dominique Ingres, 1827.
- Boyutları: 13,5 x 21
Çevirmenin Önsözü
Giriş
Sanat
Biliminin İncelenmesinin Gerekçeleri
Bir
Sanat Felsefesinin İmkânı
Sanat
Felsefesinin En Genel Dedüksiyonu
I. Sanat Felsefesinin Genel Bölümü
A. Sanatın Başlı Başına ve Genel Olarak Kurgulanışı
B. Sanatın İçeriğinin Kurgulanışı
1. Mitolojinin Sanatın
İçeriği olarak Türetimi
2. Mitolojiyle İlişki
Bakımından Antik ve Modern Şiir Sanatının Karşıtlığı
Dinî-Felsefi
Gelişim
C. Tikelin ya da Sanat Formunun (Tikel Sanat Eserinin) Kurgulanışı
1. Başlı Başına Sanat
Eseri Kuramı
Yücelik ve Güzellik, Naif
ve Duygusal, Stil ve Üslup Karşıtlığı
2. Estetik İdeanın Somut
Sanat Eserine Dönüşümü
a. Biçimlendirici
Sanatların Dedüksiyonu
b. Sözlü Sanatların
Dedüksiyonu
Sonuç: Sanat Felsefesi = Evrenin
Sanat Formunda Kurgulanışı
II. Sanat Felsefesinin Özel Bölümü
D. Sanat Formlarının Reel ve İdeal Seri Karşıtlığında Kurgulanışı
1. Sanat Dünyasının Reel
Yönü; ya da Biçimlendirici Sanatlar
a. Müziğin Kurgulanışı
(Tını, Rezonans, Duyma Duyusu)
α.
Kendinde ve Kendi için Müzik Formları
β.
Kozmik Cisimlerin Yaşamıyla İlişkisi Bakımından Müzik Formları
b. Resmin Kurgulanışı
(Işık, Renkler, Görme Duyusu)
α.
Resmin Formları
β.
Resmin Sanatsal Aşamaları ya da Nesneleri
c. Plastik Sanatların ve
Formlarının Kurgulanışı
α.
Mimari
β.
Bas-rölyef
γ.
Heykel
İnsan Figürünün Sembolik
Anlamı
Başlı Başına Biçimlendirici
Sanatlar Üzerine Genel Değerlendirmeler
2. Sanat Dünyasının İdeal
Yönü ya da Sözlü Sanatlar (Dar Anlamda Poesie)
a. Şiir Sanatının Başlı
Başına Sanatla İlişkisi
b. Şiir Sanatının Özü ve
Formu
c. Tekil Şiir Türlerinin
Kurgulanışı
α.
Lirik Şiir
β.
Epik Şiir
aa. Epik Şiirin Temel Belirlenimlerine
Göre Kurgulanışı
bb. Epik İçerik
Vergilius’un Homeros ile
Karşılaştırılması
Antik Epiğin Çağdaş
Taklitleri
cc. Epik Şiirin Tekil
Türlere Ayrışması
α α. Eleji ve İdil
β β. Didaktik Şiir ve Satir
Lucretius
dd. Romantik (Modern) Epik
α α. Şövalye Şiirleri (Ariosto)
β β. Roman (Cervantes, Goethe)
γ γ. Çağdaş İçeriklerle Epik Denemeler (Voß, Goethe)
ee. Dante’nin İlahi
Komedya’sı
(Kendinde ve Kendi için Epik Tür)
γ.
Dramatik Şiir
aa. Başlı Başına Dramatik
Şiir Kavramı
bb. Dramanın Tragedya ve
Komedya Olarak Ayrışması
α α. Tragedya
aaa. Tragedyanın Özü ve
Hakiki Nesnesi
bbb. Tragedyanın İçsel
Kurgulanışı
ccc. Tragedyanın Dışsal
Formu
Aiskhylos, Sophokles,
Euripides Üzerine
β β. Komedyanın Özü Üzerine
Aristophanes
cc. Modern Dramatik Şiir Üzerine
Shakespeare
Calderón
Goethe’nin Faust’u
Modern Komedya
Sözlü Sanatların Müzik, Şarkı ve Dansta Biçimlendirici Sanatlara Geriye Dönme Gayreti
Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling (1775-1854)
Ünlü Alman filozof. Kant sonrası Alman İdealizminin önde gelen temsilcilerindendir. Doğu dilleri profesörü olan Lutherci bir papazın oğludur. On beş yaşında Tübingen’deki ilahiyat okuluna kabul edildi. O dönemde Tübingen’de öğrenim gören gençler Fransız Devrimi’nin etkisindeydiler ve felsefeye yöneliyorlardı. Schelling, başlangıçta Kant, Fichte ve Spinoza’nın felsefelerinden etkilenmişse de, sonrasında kendisi doğaya dayanan bir felsefi akım geliştirdi. Schelling’in kuramı “mutlakçılık” olarak adlandırılır. 1795 yılında Über die Möglichkeit einer Form der Philosophie überhaupt(Genel Bir Felsefenin Biçimi ve Olanağı Üzerine) ve hemen ardından yayımladığı Vom Ich als Prinzip der Philosophie(Felsefenin İlkesi olarak Ben Üzerine) adlı eserlerinde ele aldığı temel kavram “mutlak”tır. 1798’de Jena Üniversitesi’nde profesörlüğe getirildi, sonraki yıllarda doğa felsefesi üzerine birçok eser yayımladı. System des transzendentalen Idealismus(Transandandal İdealizm Sistemi, 1800) adlı başyapıtında geliştirdiği doğa kavramını “ben”i hareket noktası alan Fichte’nin felsefesiyle birleştirmeye çalıştı. 1841’de Berlin Üniversitesi’nde verdiği derslerin takipçileri arasında Friedrich Engels, Søren Kierkegaard, Jacob Burckhardt ve Mihail Bakunin de yer almaktaydı. Schelling’in felsefi görüşlerinin özgünlüğü, yakın dönemlerde, mutlak akla dayalı felsefi sistemlerin karşısında olan Varoluşçuluk ve felsefi antropoloji gibi yaklaşımların gelişmesiyle bağlantılı olarak yeniden değer kazanmıştır.